Zkušební provoz jednotek Pendolino byl zahájen už rok předtím na trati Praha Masarykovo nádraží – Děčín. Od této doby svezla Pendolina téměř pět miliónů lidí.

„Spoje SuperCity Pendolino jsou v současné době nejrychlejšími vlaky, které spojují hlavní město s Moravou,“ informoval Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah. Cesta z Prahy do Ostravy-Svinova jim trvá 2 hodiny a 56 minut, z Prahy do Brna dorazí za 2 hodiny a 23 minut. Loni v červnu začal páteční spoj SC Pendolino Sprinter spojovat také Prahu s Třincem, tuto vzdálenost ujede za 3 hodiny a 55 minut.

Podle Pošty budou Pendolina prioritně i nadále nasazována na vnitrostátní spoje, a to zejména na trasách Praha – Ostrava a Praha – Brno – Bratislava. České dráhy vlastní sedm Pendolin, která do současné doby po tuzemských kolejích ujela přes 11 miliónů kilometrů.

Aby cesta lépe ubíhala

Jízdu se cestujícím snažily zpříjemnit bistrovozy, kde za minulý rok lidé zkonzumovali 42 tisíc jídel, vypili přes 46 tisíc třetinkových piv, na 16 tisíc „panáků“ a 170 tisíc pohárků čajů a káv.

Pendolino je třísystémová elektrická jednotka s naklápěcí skříní s maximální rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Na českých kolejích však smí jet maximálně 160 kilometrů za hodinu. Celková kapacita soupravy je 331 míst k sezení a dvě místa pro vozíčkáře. Vlak měří 184,4 metru.