Prostor pro cestující se podle Martina Hamšíka, zástupce firmy Grandi Stazione, která nádraží provozuje, zvětšil skoro dvojnásobně. Využívat lze dva nové výtahy pro maminky s kočárky či pro vozíčkáře a znovuotevřený jižní tunel vedoucí k nástupištím.

Otevřen je i druhý pohyblivý pás spojující obě haly. Dosud byl v provozu pouze jeden a při  náporu cestujících se před ním tvořily fronty.

Poslední fáze rekonstrukce se bude týkat opravy secesní Fantovy budovy. Částka by se měla pohybovat kolem jedné miliardy korun.

Hlavní nádraží je nejfrekventovanějším v Česku, každý měsíc tudy projede až milión cestujících. Další desítky tisíc lidí se sem dostanou z metra nebo z ulice.

Grandi Stazione má od Českých drah nádraží v pronájmu na 30 let. Dala si za cíl vybudovat z nádraží moderní místo. Prostor, který mnozí cestující viděli při návštěvě Prahy jako první, byl před lety plný bezdomovců a cestující se, například při čekání na vlak, neměli kam uchýlit.