Elektronické bankovnictví samozřejmě nechybí v nabídce žádné banky. Až na jedinou výjimku (Volksbank CZ) je přístup k aplikaci hned na domovské stránce banky, nutno podotknout, velmi přehledně umístěný v horní polovině obrazovky. „V moderním bankovnictví je internet banking naprostý základ. Umístění odkazu na aplikaci na internetových stránkách bank odpovídá tomu, že služba má zvyšovat komfort uživatele a hlavně šetřit čas,“ říká analytik Aleš Rod.

Pokud jde o infolinku, i zde šlo o bezproblémově dohledatelnou informaci. Osm bank z dvanácti testovaných má číslo infolinky uvedeno hned na úvodní straně webu.

Pokud bylo v kategoriích síť bankomatů a poboček třeba více kliků, tak jen proto, že přesný seznam bankomatů či poboček banky nechtěly umísťovat na domovské stránce – cesta k nim je ale ve většině případů velmi intuitivní. Potěšitelné je, že všechny čtyři nejdůležitější banky působící na tuzemském trhu mají informace o sítí poboček i bankomatů přehledně uvedeny ihned na domovské stránce.

„Musíme si uvědomit, že snadná dohledatelnost těchto informací je pro banky naprosto racionální a žádoucí – krom telefonických hovorů na informační lince jim všechny v testu hodnocené aktivity generují výnosy,“ doplňuje Rod.

banka
elektronické bankovnictví*infolinka
síť bankomatů
síť poboček
celkem
ČSOB
1
0
1
1
3
Komerční banka
1
0
1
1
3
Raiffeisenbank
1
0
1
1
3
Česká spořitelna
1
0
1
1
3
UniCredit Bank
1
0
2
2
5
Poštovní spořitelna
1
0
1
1
3
GE Money Bank
1
1
2
2
6
Volksbank CZ
2
0
2
2
6
LBBW Bank CZ
1
1
nemá
2
4**
Fio banka
1
0
nemá
1
2**
Citibank
1
1
1
1
4
mBank
1
1
nemá
2
4**
Pozn.: Úkon přes roll menu na základní (vedlejší) liště není počítán jako klik 
* U elektronického bankovnictví se počítají kliky jen k samotné aplikaci
** Nemá síť vlastních bankomatů
Zdroj: bankovnipoplatky.com