Hlavní obsah

Dilema obchodů v Česku: Jak uspokojit lovce slev i bohatého zákazníka

Novinky, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Čeští zákazníci se vyprofilovali do několika skupin, pokud jde o nákupy v jednotlivých obchodních řetězcích. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, který se na nákupní chování českých zákazníků zaměřil.

Foto: René Volfík, ČTK

Ilustrační foto

Článek

Průzkum ukázal na vztah Čechů ke značkám výrobků, prodejnám i cenám, který se podstatně liší. Obchodníci kvůli tomu musejí mnohem důkladněji promýšlet zacílení marketingu a reklamních kampaní, pomocí kterých zákazníky lákají do svých prodejen.

Analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK pro ČTK uvedl, že zhruba pětina českých zákazníků se při nákupech řídí zvykem a příliš nehledí na ceny, nabídku zboží či jeho značky. Zhruba stejné je procento lidí, kteří si do obchodu přijdou jen pro zboží v akci a nekoupí nic jiného.

„Zajímavý je i vysoký počet lidí, které nákup prostě nebaví. Chtějí jen rychle nakoupit a jsou tomu ochotni ledacos obětovat, přitom ale mají vysokou kupní sílu. Těch je mezi nakupujícími 13 procent,“ podotkl Skála. Například do řetězce Interspar nebo Globus chodí převážně zákazníci, kteří jsou nároční na kvalitu zboží i úroveň prodejny a zároveň jsou méně cenově citliví.

Hypermarkety Kaufland si zase vybírají lidé preferující levný a přitom velký nákup. Diskontní prodejny Lidl pak většinou mají v hledáčku zákazníci, pro které je důležitá nízká cena a s oblibou využívají akční nabídky. Výrazný profil mají podle Skály i prodejny spotřebních družstev COOP, které navštěvují zákazníci vyžadující určitou stabilitu, tradiční značky a mimo jiné i příjemnou obsluhu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám