Benzín bude vytlačovat zejména produkce lihovarů a dovoz plynu, částečně i jeho tuzemská produkce z bioplynových stanic. V porovnání s benzínem by měl růst zájem o naftu, a to kvůli nákladní dopravě.

„Klasická paliva budou sice stále ještě převládat, ale nárůst těch alternativních bude obrovský,“ připomíná Miloš Podrazil, generální sekretář ČAPPO.

Podle analýzy by měla spotřeba CNG plynu u automobilů z loňských osmi miliónů kubíků stoupnout za 20 let až na 1,8 miliardy kubíků.

Přestože jsou zatím auta na benzínový pohon v porovnání na plynový zatím lacinější, ve prospěch rozšíření CNG hovoří snížení emisí a daňové zvýhodnění.

Další prostor se otevře i pro lihové palivo E 85. Analýza předpokládá vzrůst z loňských 76 tisíc tun až na 368 tisíc tun. V souvislosti s tím už roste počet čerpacích stanic, které biolíh nabízejí.