Americká žaloba viní Toyotu z toho, že zákazníky nutila přísně důvěrným ujednáním slíbit, že nebudou nikoho o problémech informovat ani podávat na automobilku žalobu.

Toyota se proti jakémukoli donucování z její strany ohradila, pouze připustila, že vozy nakupovala zpět.

Celá kauza má počátek na přelomu roku 2009 a 2010, kdy japonská automobilka kvůli problémům s nechtěným zrychlováním svolala po celém světě k opravě přes osm miliónů vozů. Podle vyjádření firmy vše způsobily vadné plynové pedály a problematická podlahová krytina, která měla tendenci plynový pedál zablokovat.

Úřady ve Spojených státech udělily Toyotě rekordní pokutu 16,4 miliónů dolarů (asi 290 miliónů korun), s jejímž zaplacením v dubnu souhlasila. Na druhou stranu však odmítla obvinění americké vlády, že by porušila zákon.

Zůstává otázkou, zda a případně nakolik tento problém poškodí dobré jméno Toyoty jako výrobce kvalitních vozů. V nedávném žebříčku nejspolehlivějších automobilových značek časopisu Consumer Reports obsadila Toyota šesté místo.