Slováci naopak používají při nákupech přes internet častěji platební kartu. Na Slovensku jde o 41 procent lidí, v Česku jich je o sedm procent méně.

„Dle výsledků výzkumného šetření tak můžeme konstatovat, že Češi jsou v porovnání se Slováky mnohem více konzervativní v otázce placení kartou za nákupy na internetu,“ uvedl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.

Nakupování na internetu považuje za bezpečné 64 procent českých a 58 procent slovenských respondentů.

V nákupech vede elektronika

Češi i Slováci si shodně pořizují prostřednictvím internetových nákupů nejčastěji elektroniku, což uvedlo 69 procent Čechů a 59 procent Slováků. Druhou nejčastěji nakupovanou skupinou zboží na internetu je v ČR oblečení, obuv a módní doplňky (40 procent), třetí příčku obsadily knihy, hudba, CD a DVD (35 procent).

Na Slovensku respondenti uváděli jako druhé nejčastěji nakupované zboží na internetu knihy, hudbu, CD a DVD (54 procent), na třetím místě skončilo oblečení, obuv a módní doplňky (34 procent).

Podle odhadů by měly letošní tržby českých internetových obchodů vzrůst. Portál Srovname.cz hovoří v této souvislosti o celkové sumě až 30 miliard korun.