Hlavní obsah

V nákupech na internetu Češi poráží Slováky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Češi nakupují prostřednictvím internetu častěji než Slováci. Celkem 44 procent českých respondentů uvedlo, že využívá internetové nákupy. U našich východních sousedů to bylo zhruba 33 procent. Výsledky přinesl průzkum společnosti GfK pro firmu MasterCard mezi klienty bank v obou zemích ve věku 18 až 69 let.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Slováci naopak používají při nákupech přes internet častěji platební kartu. Na Slovensku jde o 41 procent lidí, v Česku jich je o sedm procent méně.

„Dle výsledků výzkumného šetření tak můžeme konstatovat, že Češi jsou v porovnání se Slováky mnohem více konzervativní v otázce placení kartou za nákupy na internetu,“ uvedl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.

Nakupování na internetu považuje za bezpečné 64 procent českých a 58 procent slovenských respondentů.

V nákupech vede elektronika

Češi i Slováci si shodně pořizují prostřednictvím internetových nákupů nejčastěji elektroniku, což uvedlo 69 procent Čechů a 59 procent Slováků. Druhou nejčastěji nakupovanou skupinou zboží na internetu je v ČR oblečení, obuv a módní doplňky (40 procent), třetí příčku obsadily knihy, hudba, CD a DVD (35 procent).

Na Slovensku respondenti uváděli jako druhé nejčastěji nakupované zboží na internetu knihy, hudbu, CD a DVD (54 procent), na třetím místě skončilo oblečení, obuv a módní doplňky (34 procent).

Podle odhadů by měly letošní tržby českých internetových obchodů vzrůst. Portál Srovname.cz hovoří v této souvislosti o celkové sumě až 30 miliard korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám