Článek
Provoz ještě stále není oficiální, ale pouze zkušební. Stroj musí s cestujícími v ulicích najezdit 15 000 kilometrů. Bez cestujících má za sebou 5000 kilometrů.
Teprve po ujetí potřebného množství kilometrů bude stroj homologován a dopravní podnik jej převezme.
Cestujícím se dopravní prostředek líbí, oceňují, že je nízkopodlažní, a tedy se jim dobře nastupuje, a že je v něm dostatek místa. "Připadám si jako v metru," řekla Novinkám jedna z cestujících.
Tramvaj měla cestující začít vozit už loni, měla ale opakovaně problémy a proces homologace tak začínal stále znovu a znovu.
Zatím bude v pražských ulicích jen jedna, pokud se osvědčí, chce jich dopravní podnik koupit od Škody až 250.
Praha používá i nízkopodlažní tramvaje Porsche, které měly problémy se zatáčkami v centru města, drhly o koleje.