"Lidé stále na internetu nakupují nejčastěji proto, že ušetří," uvedl Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. "Nižší cenu uvádí jako hlavní důvod 71 procent těch, kteří na internetu hodlají nakupovat před Vánoci i letos,“ dodal Jíra s tím, že jednoznačně převažuje nákup v českých internetových obchodech před zahraničními.

Nicméně i pohodlí nákupu je podle něj podstatné. Lidé oceňují, že mohou snadněji porovnat nabídky, vyhnou se chození po obchodech a také to, že je jim zboží doručeno až do domu. „Není nijak překvapivé, že chození po obchodech se raději vyhnou muži (57 procent) než ženy (42 procent) a odpadající nošení nákupů vítají více ženy (52 procent) než muži (46 procent)," dodal Jíra.

Konzervativní Zlíňáci

Celkem 80 procent lidí se alespoň někdy seznamuje s produktem v kamenné prodejně, více tak činí ženy (85 procent) než muži (75 procent).

Nejméně nakupují před Vánocemi na internetu obyvatelé Zlínského kraje (93 procent nenakupuje). Naopak nejvíce využívají internetu k předvánočním nákupům Pražáci (36 procent nakupuje), lidé z Královéhradeckého (35 procent), Jihomoravského (33 procent) a Olomouckého (32 procent) kraje.