Druhé místo podle studie eurobrand 2010 v Evropě obsadila finská Nokia (25,33 miliardy eur), třetí pozici pak britský Vodafone (25,32 miliardy eur).

Podle ředitele European Brand Institute Gerharda Hrebiceka největší růst hodnoty letos zaznamenaly značky z farmaceutického, zdravotnického a biotechnologického průmyslu. Nejvýrazněji vzrostla hodnota britské British GlaxoSmithKline (o 34,6 procenta), následovaná Sanofi Aventis (o 19,1 procenta) a Novartis (o 11,6 procenta). Naopak hodnota značek v automobilovém průmyslu kvůli hospodářské krizi klesla v průměru o 14,1 procenta a v oboru IT a technologií o 14,5 procenta. Hodnota značek v sektoru finančních služeb průměrně klesla o 10,8 procenta.

"Hodnota značek kolísá méně než hodnota akcií daných firem na kapitálových trzích. Značky se po krizi rychleji vzpamatovaly a některé průmyslové obory stále mají růstový potenciál v oblasti tržní kapitalizace," podotkl Hrebicek, podle kterého hodnota značek roste rychleji než indexy na akciových trzích.

Studie eurobrand2010, zaměřená na posouzení hodnoty evropských značek, zahrnuje více než 3000 značek z 24 zemí a 16 průmyslových oborů.

Nejhodnotnější evropská značka 2010
pořadíznačkahodnota (v miliardách eur)
1. Louis Vuitton
27,638
2.
Nokia
25,331
3.
Vodafone
25,318
4.
INBEV23,604
5.
Unilever
22,212
6.
Telefonica
21,880
7.
Nestlé
19,563
8.
Deutsche Telekom
18,001
9.
SAB Miller
17,572
10.
Mercedes-Benz
16,940
Zdroj: European Brand Institute