Hlavní obsah

Nejhodnotnější evropskou značkou je Louis Vuitton, v Česku drží prim Sazka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vídeň

Nejhodnotnější evropskou značkou se letos stala francouzská značka obchodů s luxusním zbožím Louis Vuitton. Její hodnotu odborníci vyčíslili na 27,6 miliardy eur (asi 679 miliard korun). V Česku je nejhodnotnější značkou Sazka s hodnotou 444 miliónů eur, což je asi 10,9 miliardy korun. Firma se ale mezi padesát nehodnotnějších evropských značek nedostala.

Foto: Profimedia.cz

Nejhodnotnější značku má výrobce oděvů a doplňků Louis Vuitton.

Článek

Druhé místo podle studie eurobrand 2010 v Evropě obsadila finská Nokia (25,33 miliardy eur), třetí pozici pak britský Vodafone (25,32 miliardy eur).

Podle ředitele European Brand Institute Gerharda Hrebiceka největší růst hodnoty letos zaznamenaly značky z farmaceutického, zdravotnického a biotechnologického průmyslu. Nejvýrazněji vzrostla hodnota britské British GlaxoSmithKline (o 34,6 procenta), následovaná Sanofi Aventis (o 19,1 procenta) a Novartis (o 11,6 procenta). Naopak hodnota značek v automobilovém průmyslu kvůli hospodářské krizi klesla v průměru o 14,1 procenta a v oboru IT a technologií o 14,5 procenta. Hodnota značek v sektoru finančních služeb průměrně klesla o 10,8 procenta.

"Hodnota značek kolísá méně než hodnota akcií daných firem na kapitálových trzích. Značky se po krizi rychleji vzpamatovaly a některé průmyslové obory stále mají růstový potenciál v oblasti tržní kapitalizace," podotkl Hrebicek, podle kterého hodnota značek roste rychleji než indexy na akciových trzích.

Studie eurobrand2010, zaměřená na posouzení hodnoty evropských značek, zahrnuje více než 3000 značek z 24 zemí a 16 průmyslových oborů.

Nejhodnotnější evropská značka 2010
pořadíznačkahodnota (v miliardách eur)
1.Louis Vuitton27,638
2.Nokia25,331
3.Vodafone25,318
4.INBEV23,604
5.Unilever22,212
6.Telefonica21,880
7.Nestlé19,563
8.Deutsche Telekom18,001
9.SAB Miller17,572
10.Mercedes-Benz16,940
Zdroj: European Brand Institute

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám