Podnik dlužil celkem 29 miliard rublů (17,2 miliardy Kč), z toho 23 miliard ministerstvu financí. Dluh převážně vznikl úvěrem 625 miliónů dolarů, které na konci 80. let sovětská vláda poskytla na výstavbu nové motorárny. Zařízení sice bylo zakoupeno, ale na montáž chyběly peníze, a tak se po letech skladování už k ničemu nehodilo.

Linky v podniku se poprvé zastavily v polovině 90. let. Ale ještě následovalo krátké znovuzrození, kdy automobilka pod novým vedením plánovala produkci luxusních vozů z dovážených součástek. Vznikly nové typy sedanů pojmenovaných po legendárních ruských vládcích Jurij Dolgorukij, Kníže Vladimir, Ivan Kalita a dokonce kupé Duet.

 

Moskviče používal i moskevský starosta

Ačkoliv část vozů koupila moskevská radnice a starosta Jurij Lužkov jezdil v "Dolgorukém", poptávka chyběla, protože Rusové již dávali přednost autům z dovozu. V roce 2001 ze závodu vyjelo jen 810 aut, než se opět zastavil. Výrobní kapacita přitom čítala 100 000 aut ročně. V roce 2006 proto soud oficiálně vyhlásil bankrot.

Během konkurzu se alespoň podařilo prodat hlavní aktiva: dva pozemky. Na jednom se nyní nalézá nový závod Avtoframos, kde se vyrábějí vozy koncernu Renault, zatímco projekt výstavby nákupního a podnikatelského centra na druhém pozemku je momentálně zmrazen.

Firma byla založena v roce 1930, kdy zahájila produkci modelu GAZ-A. Výroba slavných Moskvičů byla spuštěna v roce 1947.