Češi nejčastěji nakupují v supermarketech, které v průzkumu preferovalo 45 procent dotázaných. Následují hypermarkety s 27 procenty a malé obchody, ve kterých nakupuje 21 procent respondentů. Průměrný čas, který lidé měsíčně stráví v obchodě, se za poslední dva roky snížil o zhruba 45 minut na pět hodin a 20 minut.

Přes stále větší rozmach platebních karet platí lidé stále nejvíce hotovostí, a to v 87 procentech případů. Platební kartu používá 52 procent respondentů, 14 procent financuje nákupy prostřednictvím kreditní karty.

"Kreditní karty jsou jedním z produktů, který má v ČR největší potenciál rozšiřování. Trh je zde teprve na počátku svého rozvoje. Mnohé trhy s delší tradicí kreditních karet dosahují penetrace jedné kreditní karty na osobu, na trhu ČR jsou přitom v tuto chvíli dva milióny kreditních karet," uvedl v této souvislosti ředitel kreditních karet GE Money Bank Ronald Boddy.