V červenci se prodej v zemích EU bez Kypru a Malty snížil o 18,6 procenta, hlavně kvůli dvoucifernému propadu prodeje na velkých trzích, včetně Francie, Německa, Španělska, Itálie a Británie. V srpnu, který tradičně patří k nejslabším měsícům v počtu registrací nových vozů, pak klesl o 12,9 procenta.

Za osm měsíců letošního roku se v EU prodalo celkem 9 021 703 vozů, což je o 3,5 procenta méně než loni. Z největších trhů počet registrací ve Francii stoupl o dvě procenta, v Británii o 13,2 procenta a ve Španělsku o 21,9 procenta. V Itálii se naopak snížil o 2,5 procenta a v Německu o 28,7 procenta. Nejvíce se prodej za leden až srpen zvýšil v Irsku, a to o 49,6 procenta. Naopak největší propad zaznamenalo Bulharsko, a to 39,1 procenta.

Prodej v Evropě, tedy v zemích EU, Norsku, Švýcarsku a na Islandu, se za osm měsíců snížil o tři procenta na 9,58 miliónu vozů. Na Islandu prodej vystoupil o 42,8 procenta a v Norsku o 41,9 procenta.

Nejhůř dopadl Fiat

Největší meziroční pokles během srpna zaznamenal Fiat (o 24 procent), jen o něco lépe dopadly Ford (o 21,1 procenta), Opel a Vauxhall (o 14,9 procenta) či Volkswagen (o 11,1 procenta).

Za osm měsíců se prodej skupiny Volkswagen v EU snížil o 4,3 procenta, z toho prodej vozů Škoda o 6,4 procenta. Počet registrací Chrysleru se propadl o 24,4 procenta, Toyoty o 15,8 procenta a Fiatu o 13,9 procenta. Naopak prodej vozů Renault stoupl o 13,1 procenta a další francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën o 1,4 procenta.