Coca-Cola je na první příčce žebříčku již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat.

Ze seznamu naopak vypadla britská společnost BP, která se poslední měsíce potýká s únikem ropy v Mexickém zálivu. [celá zpráva]

Problémy automobilky Toyota s bezpečností aut pak vyřadily značku z první desítky.

Hodnota značky Coca-Cola se loni zvýšila o dvě procenta na 70,45 miliardy USD (1,33 bilionu Kč). Nejhodnotnější evropskou značkou je Nokia na osmé pozici. Hodnota značky však klesla o 15 procenta a Nokia si pohoršila, když spadla z loňské páté pozice na osmou.

Nejvíc se zvýšila hodnota Apple a Google

Nejvíce se zvýšila cena značek technologických společností Apple a Google, o více než 36 procent.

Google si polepšil na čtvrtou příčku ze sedmé a Apple na 17. z loňské 20. pozice. Googlu pomohl operační systém pro mobilní telefony Android a Applu nové produkty, včetně tabletu iPad. Technologické firmy nyní tvoří polovinu z desítky nejcennějších firem světa.

Žádná česká firma se v žebříčku neobjevila, pouze na 30. pozici se umístil americký Budweiser, který měl dlouholeté spory o ochrannou známku s českým pivovarem Budweiser Budvar.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté firmou Interbrand. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje, a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Žebříček nejhodnotnějších značek (v závorce umístění v minulém roce)
1. (1) Coca-Cola
2. (2) IBM
3. (3) Microsoft
4. (7) Google
5. (4) GE
6. (6) McDonald's
7. (9) Intel
8. (5) Nokia
9. (10) Disney
10. (11) Hewlett Packard
11. (8) Toyota
12. (12) Mercedes-Benz
13. (13) Gillette
14. (14) Cisco
15. (15) BMW 
16. (16) Louis Vuitton
17. (20) Apple
18. (17) Marlboro
19. (19) Samsung 
20. (18) Honda
21. (21) H&M
22. (24) Oracle
23. (23) Pepsi
24. (22) American Express
25. (26) Nike
26. (27) SAP
27. (25) Nescafé
28. (28) Ikea
29. (37) JP Morgan
30. (30) Budweiser