"Regiony střední a východní Evropa a zámoří dále rostou, v Číně náš odbyt překročil hranici 100 000 vozů. Těší nás především rostoucí zájem zákazníků o modely Škoda GreenLine," řekl nový šéf Škody Winfried Vahland.

V Číně, na největším trhu automobilky, bylo od ledna do srpna prodáno 115 250 škodovek, což oproti srovnatelnému období loňského roku představuje nárůst o 71,2 procenta. Celkově vzrostl odbyt na mimoevropských trzích (bez Číny) téměř o polovinu.

V Česku firma zatím letos prodala 38 257 aut, což je nárůst o 9,4 procenta. V západoevropských zemích (bez Německa) dosáhla automobilka nárůstu prodeje o 27,4 procenta. Silnou poptávku podle mluvčího hlásí například trhy v Portugalsku, Norsku, Švédsku, Finsku a Velké Británii. "Ve střední a východní Evropě, i přes nadále složité poměry na trzích, zvýšila Škoda Auto jak odbyt, tak i podíl na trhu," dodal mluvčí firmy Rudolf Dreithaler.

Nejoblíbenějším modelem byla v srpnu Octavia, prodalo se jí 23 314 kusů, což je o 13,2 procenta více než loni. Fabii si koupilo 16 514 lidí, to je ovšem pokles o 14,6 procenta. Pro Superb se rozhodlo 7945 řidičů, o 153,4 procenta více než v roce 2009. Yetiho se prodalo 3966 kusů, Roomsteru 2322 kusů a Octavie Tour 1879 kusů.