„Firma byla založena v roce 1979 v Koreji, kde má tři závody. Další závody má v Číně, Indii, Turecku a ČR,“ informoval zastupitele Pavel Vnenk, manažer společnosti IPVL Group, která zahraničním investorům v Česku pomáhá.

Firma Deachang Seat je podle něj v ČR od roku 2007, v průmyslové zóně v Ostravě-Hrabové v pronajatých prostorách dává práci asi 250 lidem. „Závod v Hrabové vyrábí denně 1300 dílů do sedadel pro vozidla, která se vyrábějí v automobilce Hyundai v Nošovicích,“ pokračoval Vnenk. Jak dále uvedl, se zvyšováním výroby se firma Deachang Seat potřebuje rozšířit, proto má záměr postavit nový závod, do něhož se chce z pronajatých prostor v Hrabové přestěhovat.

„Investor chce v Třinci postavit závod za 7 až 8 miliónů eur, výrobní hala bude mít plochu 12 tisíc metrů čtverečních. Pokud jde o počet zaměstnanců, konečný cíl je 450 až 500 ve třísměnném provozu,“ řekl Vnenk.

Korejský investor má zájem o 4,6hektarový pozemek v Balinách. „Tento pozemek měly pronajatý Třinecké železárny pro případné rozšíření strojírenské výroby. Když nás kontaktovala se svým záměrem korejská firma, oslovili jsme Třinecké železárny, zda by pozemek nemohly uvolnit. Vzhledem k tomu, že železárny ho v brzké době neplánují využít a aby podpořily rozvoj města a zaměstnanosti, pozemek uvolnily,“ řekla Právu starostka Třince Věra Palkovská (nez.), která zamýšlený počet nových pracovních míst považuje za velmi významný.

Výroba by mohla začít v roce 2012

„Navíc polovina míst má být pro ženy. Od zániku Tesly, která tady kdysi byla, to mají ženy s hledáním místa velmi těžké,“ doplnila. Město a Třinecké železárny již podle Palkovské podepsaly dohodu o zrušení pronájmu tohoto pozemku. Radní města tento týden rovněž schválili záměr pronájmu uvolněného pozemku korejskému investorovi.

„Zajímavostí je, že pozemek je naproti závodu korejské firmy DongWon, která vyrábí dveřní rámy aut a jiné autodíly,“ dodala Palkovská. „Každopádně vstup dalšího investora do této oblasti bude přínosem,“ reagoval pro Právo ředitel Úřadu práce ve Frýdku-Místku Libor Černý.

Podle Vnenka chce investor začít stavět nový závod co nejdříve, aby výroba mohla být zahájena nejpozději začátkem roku 2012. Vnenk odhaduje, že na cílový počet zaměstnanců by se závod mohl dostat v roce 2015.