Podle Bárty se podařilo dohodnout se stavebními firmami slevy a prodloužit termíny splátek.

„Našly se úspory ve výši 473 miliónů korun, na třetím koridoru by se mělo jako na prvním začít s pokračováním stavby,“ potvrdil Novinkám mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Koridor u Rokycan staví sdružení firem vedené Skanskou.

V úvahu připadá také koridor do Budějovic

Stavební činnost by se v dohledné době mohla obnovit také na železničním koridoru Praha – České Budějovice. Podle Bárty za současné vlády modernizace této nyní z velké části jednokolejné trati dokončena nebude, ministr ale stavbu považuje za jednu z nejdůležitějších. Podle jeho slov do konce volebního období bude jezdit mezi Prahou a Českými Budějovicemi vlak za hodinu a 50 minut, v současné době cesta trvá podle jízdního řádu 2 hodiny a 40 minut.

Bárta o okamžitém zastavení veškerých staveb na železnici, které financuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), rozhodl 9. srpna. Důvodem podle něj bylo, že stavební společnosti nenabídly státu požadované slevy. Svaz podnikatelů ve stavebnictví (SPS) rozhodnutí kritizoval a varoval, že situace může skončit kvůli neplnění závazků ze strany státu až u soudu.

V současnosti jsou největší stavby na železničních koridorech na jihu a západě Čech. Jen na třetím a čtvrtém koridoru měla SŽDC od letoška do roku 2016 podle původních plánů proinvestovat přes 84 miliard korun.