Na podporu obnovy vozového parku by měl stát ročně věnovat 760 miliónů korun místo dosavadních 380 miliónů. "Po šesti schůzkách jsme se přiblížili k dohodě. Její další osud však závisí na jednání Poslanecké sněmovny," sdělil novinářům Špidla.

V parlamentu totiž už prošel prvním čtením vládní návrh, aby se tato podpora snížila na pouhých 109 miliónů korun ročně. Na otázku Práva, jak chce tedy vláda vyslyšet dopravce, odpověděl ministr dopravy Milan Šimonovský: "Požádáme některého z poslanců, aby při druhém čtení vznesl ve Sněmovně pozměňovací návrh, který pak podpoříme."

Koncepce až v březnu

Špidla akceptuje požadavek dopravců, aby pro vozidla splňující ekologickou normu euro 3 byla silniční daň snížena o 66 procent (dosud to bylo o 50 %) a pro euro 2 o 60 místo dosavadních 25 procent. Vozidlům vyrobeným před rokem 1990 silniční daň naopak vzroste o 15 procent.

Šimonovský v březnu předloží vládě návrh dopravní politiky ČR. "Cílem je dát silničním i železničním dopravcům jasnou perspektivu z hlediska daňové politiky až do roku 2006, kdy by se na českých dálnicích mělo začít s vybíráním mýtného," uvedl Šimonovský.