Hlavní obsah

Potravinářská komora se ohradila proti logu Vím, co jím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Potravinářská komora kritizovala některé firmy z oboru za to, že používají vlastní loga, kterými se prý snaží přesvědčit spotřebitele o tom, že jejich potraviny jsou zdravější či méně škodlivé. Podobné aktivity ale podle Potravinářské komory nemají oporu v zákoně a jen matou zákazníky. Mezi kritizovanými společnostmi je i česká pobočka nadnárodního koncernu Unilever, která ovšem tvrdí, že jí používané logo "Vím, co jím" je mezinárodním projektem, jehož parametry nastavili odborníci.

Foto: Milan Malíček, Právo

Článek

"Potravinářská komora se zcela distancuje od aktivit, které v současné době vyvíjejí některé subjekty za účelem tzv. pravdivého informování spotřebitele a které se snaží podsunout spotřebiteli myšlenku, že v daném případě kupuje zdravější nebo méně škodlivou potravinu. Jde zejména o aktivity vedoucí k udělování loga Vím, co jím a E-certifikát," sdělila mluvčí Potravinářské komory Dana Večeřová. [celá zpráva]

Firmy, které podobná loga používají, se podle Večeřové zaštiťují podporou odborníků z oblasti výživy, příslušných národních autorit a některých vědeckých pracovišť. "Téměř vždy jde ale o projekty podnikatelského charakteru postavené na principu udělování loga vybraným výrobkům za příslušný poplatek. Věcný obsah těchto projektů pak jde zcela mimo rámec platné evropské i národní legislativy nebo je s ní přímo dokonce v rozporu," podotkla Večeřová.

Potravinářská komora tyto aktivity podle Večeřové považuje za nebezpečné. "Spotřebitel bude zahlcen obrovským množstvím různých log, v nichž nebude schopen se orientovat," upozornila.

Společnost Unilever, která používají logo "Vím, co jím", ale tvrdí, že Potravinářské komora nepochopila princip této mezinárodní iniciativy, která funguje v několika zemích Evropské unie. Manažer kvality společnosti Unilever ČR Jiří Brát sdělil, že projekt má za cíl upozornit spotřebitele jednoduchou formou na to, které potraviny obsahují v přijatelném množství klíčové složky jako je sůl, cukr či nezdravé tuky, jež mohou negativně ovlivnit zdraví populace.

"Aktivita Vím, co jím, jejíž loga jsou umístěna na některých našich výrobcích, je mezinárodním projektem, nikoli lokálním výmyslem. Pracuje na kriteriích stanovených mezinárodními odborníky na výživu. Kriteria nepodléhají vlivu různých politických lobbistů či určitých odvětví výrobců potravin," podotkl Brát.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám