Článek
V prvním pololetí tohoto roku pracovalo pro automobilku necelých 26 tisíc lidí, což bylo o 1,5 tisíce lidí méně než v pololetí předchozího roku. Nyní se zase zaměstnanost začíná zvedat.
Hospodářské noviny citovaly šéfa škodováckých odborů Jaroslava Povšíka, podle něhož nyní Škoda Auto nabírá jednorázově tisíc lidí. To ale mluvčí automobilky Jaroslav Černý nepotvrdil.
„Nábor lidí probíhá průběžně a týká se jak agenturního, tak i kmenového personálu. Čísla nebudeme komentovat,“ řekl Právu Černý. Podle něho hledá automobilka nové zaměstnance hlavně pro závod v Kvasinách. Tam se vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster. Hlavně první dva modely jdou velmi výrazně na odbyt a posiluje se tak jejich výroba.
„Pro závod v Mladé Boleslavi také probíhá nábor, ale není tak masivní jako pro závod v Kvasinách,“ dodal. Podle zveřejněných výsledků odbytu se v letošním prvním pololetí prodalo téměř 26 tisíc vozů Yeti a téměř 48 tisíc vozů Superbů, což je podle automobilky nárůst o 150 procent.
Hospodářské výsledky Škoda Auto | ||
---|---|---|
1. pololetí 2010 | 1. pololetí 2009 | |
Prodej vozů | 378 700 | 329 600 |
Výroba | 289 300 | 247 100 |
Zaměstnanců | 25 840 | 27 257 |
Tržby | 109,7 mld. Kč | 89,7 mld. Kč |
Zisk po zdaň. | 4,8 mld.Kč | 2,7 mld. Kč |
Zdroj Škoda Auto |
Celosvětově nejoblíbenějším modelem je stále Octavia. Od ledna do června roku 2010 stoupl prodej tohoto modelu o pětinu na 158 tisíc vozů této značky. Modelu Fabia se za polovinu letošního roku prodalo 112 tisíc vozů. Nejméně prodávaný je vůz Roomster, jehož se prodalo necelých 15 tisíc.
Výroba ve Škoda Auto dosáhla vrcholu v roce 2007, kdy z linek sjelo rekordních 623 tisíc vozů. Loni se výroba doslova propadla jen na 520 tisíc aut. Letos v prvním pololetí firma vyrobila téměř 290 tisíc aut, takže celoroční produkce by se opět mohla přiblížit k 600 tisícům vozů.