Hlavní obsah

Fenomén letních nákupů - internet a auta

Novinky, Tomáš Holý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Maloobchodníci si v červnu meziročně výrazně polepšili, a to zejména díky prodejům aut. Zájem byl i o nákupy po internetu. Podle pátečních údajů Českého statistického úřadu díky tomu tržby v maloobchodu meziročně vzrostly o 6,6 procenta. Podle úřadu zájem o nepotravinářské zboží byl nejvyšší od března 2009.

Foto: Anna Bortlíčková, Právo

Článek

"Je to již třetí meziroční růst maloobchodních tržeb za poslední čtyři měsíce a zdá se tak, že maloobchod již definitivně své dno nalezl a odráží se od něj. To je velmi příznivá zpráva pro hospodářský růst," komentoval vývoj analytik Raiffeisenbank Pavel Mertlík.

Ze statistik vyplývá, že na Čechy zapůsobily červnové výprodeje zboží. Například prodej textilu a obuvi vzrostl o deset procent. Dařilo se i obchodníkům s výrobky pro domácnost, kteří si polepšili o 2,4 procenta.

Úřad naopak uvedl, že je menší zájem o zboží ze stánku (pokles prodejů o 6,6 procenta), stejně je tomu u použitého zboží (6,5 procenta) či farmaceutického a zdravotnického zboží (snížení o 4,4 procenta).

Za nákupy na internet

Fenoménem nakupování se stává internet, kterému se dlouhodobě daří. Jen v červnu byl zájem o nakupování po světové síti vyšší o 7,6 procenta. A není divu, zboží ve virtuálních obchodech bývá levnější než v těch kamenných.

"Jedním z důvodů silných prodejů je mimo jiné to, že internetové nakupování už není blízké jen mladší generaci, ale zájem o vyzkoušení nákupu online má stále více lidí nad 40 let. Obliba nákupů přes internet roste s pozitivními zkušenostmi, které lidé získávají s internetovými obchodníky,“ vysvětlila Lenka Hanušová, tisková mluvčí nákupní galerie Aukro.cz.

Reklama

Výběr článků

Načítám