"Je to již třetí meziroční růst maloobchodních tržeb za poslední čtyři měsíce a zdá se tak, že maloobchod již definitivně své dno nalezl a odráží se od něj. To je velmi příznivá zpráva pro hospodářský růst," komentoval vývoj analytik Raiffeisenbank Pavel Mertlík.

Ze statistik vyplývá, že na Čechy zapůsobily červnové výprodeje zboží. Například prodej textilu a obuvi vzrostl o deset procent. Dařilo se i obchodníkům s výrobky pro domácnost, kteří si polepšili o 2,4 procenta.

Úřad naopak uvedl, že je menší zájem o zboží ze stánku (pokles prodejů o 6,6 procenta), stejně je tomu u použitého zboží (6,5 procenta) či farmaceutického a zdravotnického zboží (snížení o 4,4 procenta).

Za nákupy na internet

Fenoménem nakupování se stává internet, kterému se dlouhodobě daří. Jen v červnu byl zájem o nakupování po světové síti vyšší o 7,6 procenta. A není divu, zboží ve virtuálních obchodech bývá levnější než v těch kamenných.

"Jedním z důvodů silných prodejů je mimo jiné to, že internetové nakupování už není blízké jen mladší generaci, ale zájem o vyzkoušení nákupu online má stále více lidí nad 40 let. Obliba nákupů přes internet roste s pozitivními zkušenostmi, které lidé získávají s internetovými obchodníky,“ vysvětlila Lenka Hanušová, tisková mluvčí nákupní galerie Aukro.cz.