Hlavní obsah

Stovky Čechů uvízly na letištích kvůli poruše letadla

Novinky, toh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Více než tři stovky českých turistů uvízly ve středu večer na letištích kvůli poruše letadla. Problémy se týkají lidí na letištích v Brně a bulharském Burgasu. Informoval o tom mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura. Lidé odletí ve čtvrtek.

Foto: Profimedia.cz

Do problémů se dostlai lidé, kteří měli odletět nebo se vrátit z dovolené v Bulharsku.

Článek

Do potíží se dostalo ve středu večer letadlo společnosti Central Charter Airlines, kvůli čemuž nemohly své klienty přepravit čtyři cestovní kanceláře.

„Všichni turisté jsou cestovními kancelářemi informováni a je jim zajištěno občerstvení či ubytování. Letecká společnost Central Charter Airlines se snaží zajistit náhradní letadlo či opravu stávajícího letadla,“ vysvětlil Okamura.

Porouchaný stroj způsobil, že nemohlo odcestovat sto lidí již připravených na letišti v Burgasu, následně měl stroj přepravit klienty z Brna do Bulharska. Oba spoje byly naplánovány na středeční večer. Následně pak nemohlo odletět ani zhruba dalších sto lidí z Burgasu do Ostravy ve čtvrtek časně ráno.

Velkou smůlu měli lidé z první spoje, protože ti se o poruše dozvěděli až na letišti, kde také museli strávit podle Okamury noc. Zbývající cestující dostali náhradní ubytování.

Lidé na dovolenou odletí, nebo se z ní vrátí, během čtvrtka. Část lidí již před polednem, zbytek pak během odpoledne. Společnosti se totiž podařilo sehnat dva náhradní letouny.

Mluvčí také připomněl, že v podobných případech má letecká společnost vůči cestujícím jisté povinnosti „Na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří. Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování včetně dopravy do/z ubytovacího zařízení,“ vysvětlil Okamura.

Anketa

Uvízli jste někdy na letišti či nádraží?
ano a byl/a jsem hodně rozzlobená
32,7 %
ano, ale vyřešilo se to rychle a v klidu
20,1 %
ne
47,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4465 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám