Hlavní obsah

Pošta chystá před Vánocemi spuštění supermarketu

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká pošta (ČP) chce už před letošními Vánoci spustit svou zásilkovou službu a zapojit se i do obchodování na internetu. Zřídí k tomu Poštovní supermarket, jenž bude nabízet až 2000 položek zboží.

Článek

„Největším tuzemským internetovým obchodům jsme už odeslali dopis s potřebnou dokumentací. Ze zájemců si pro začátek vybereme jednoho silného partnera, s nímž budeme provozovat náš e-shop. Další partnerské firmy nám pak budou dodávat zboží,“ řekl v úterý Právu mluvčí ČP Ivo Mravinac.

Na otázku, kdy konkrétně bude Poštovní supermarket spuštěn, Mravinac odpověděl: „Chtěli bychom s tím naostro začít už letos v listopadu, abychom stihli předvánoční trh. Nezáleží to samozřejmě jen na nás, uvidíme, kdy se nám podaří uzavřít smlouvy s partnery. Nejpozději by ale náš supermarket měl odstartovat počátkem příštího roku.“

Za výhodnější cenu

Jak mluvčí zdůraznil, pošta myslí nejen na internetovou generaci, ale i na starší lidi, kteří by si přes web zboží většinou neobjednali. Prostřednictvím svých 3400 poboček v celé republice proto ČP zřídí zásilkový obchod.

„Katalogy bude domácnostem i v nejzapadlejších vískách roznášet naše armáda 10 000 poštovních doručovatelů, kteří si tímto způsobem mohou přivydělat, protože je finančně zainteresujeme na prodaném zboží,“ informoval mluvčí.

Na poště lidé odevzdají objednávku a vybrané zboží jim bude doručeno za nižší poštovné a balné, než si účtují internetové obchody. „Tím se pro lidi stane atraktivním i takové zboží, jako jsou třeba knihy, u nichž jinak balné a poštovné příliš zvyšuje cenu,“ je přesvědčen Mravinac.

Snaha zvýšit výnosy

ČP si od svého supermarketu slibuje vylepšení výnosů. „Listovní zásilky mizí, na balíkovém trhu je velká konkurence a je jednoznačné, že internetové obchody budou v budoucnu trh balíkových zásilek ovlivňovat zásadně, protože mají největší růstový potenciál,“ řekla Lidovým novinám, které o tomto projektu informovaly jako první, generální ředitelka ČP Marcela Hrdá.

Popularita internetu jako nákupního prostoru v Česku skutečně roste. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch nakupuje na webu nejméně jednou za čtvrt roku už 49 procent uživatelů internetu, což je meziroční vzestup o pět procent. Pětina nakupujících utratila za uplynulý rok na internetu více než 20 000 korun a další pětina mezi 10 až 20 tisíci Kč.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám