„Mohu potvrdit enormní zájem našich zákazníků o klimatizace, ventilátory a další sezónní zboží. Bohužel poptávka převyšuje možnosti našich dodavatelů, a i když naše sklady doplňujeme velmi intenzivně každý den, některé modely již úplně dochází, doprodávají se a nebudou,“ řekl Novinkám marketingový ředitel obchodu Mall.cz Petr Král.

Dodal, že obdobná situace je i u bazénů, které se rovněž stávají nedostatkovým zbožím. Výrobci podle něj podcenili zájem zákazníků.

Konkurenční Alza.cz nemá na skladě již ani jediný větrák, protože lidé veškeré zboží skoupili. „Totálně je vyprodáno, trh zkolaboval, větráky nemá ani náš dodavatel. Zákazníci to vzali o závod,“ popsal zájem o větráky mluvčí společnosti Jan Samko. Podle něj se prodalo veškeré zboží od dvanácti druhů větráků.

Obdobná situace je v kamenných obchodech. Například řetězec Tesco eviduje nárůst poptávky o 35 procent. Největší zájem je prý o stolní větráky.

Auta jedině s klimatizací

Nicméně tropické teploty netrápí Čechy jen doma či v kanceláři, ale i na cestách. Autobazary tak například zaregistrovaly větší zájem o auta s klimatizací. „O tomto tropickém víkendu se v našich autocentrech prodávala téměř výhradně klimatizovaná auta, bylo jich 94 %, ačkoliv běžně se jejich podíl pohybuje mezi 70 a 80 procenty,“ uvedl ředitel prodeje AAA Auto David Keller.

Zároveň upozornil, že funkčnost klimatizace je nutné prověřit již při zkušební jízdě. Důležité je ji také nechat jednou ročně zkontrolovat a vyčistit.