Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy. Součástí systému budou především proměnné příkazové značky pro každý jízdní pruh, což je rozdíl proti běžným informačním tabulím na dálnicích, které řidičům pouze sdělují dílčí fakta. Značky mohou například zakázat vjezd kamiónům do nejrychlejšího pruhu.

"Cílem systému liniového řízení je i harmonizování dopravního proudu, to jest usměrnit vozidla do stejné rychlosti. Díky tomuto opatření dojde ke snížení vzdálenosti mezi vozidly a celkově dojde ke zvýšení kapacity komunikace," uvedl šéf ŘSD Alfred Brunclík. Intenzita dopravy na novém úseku se podle něj může dostat až na 90 000 aut za 24 hodin.

Územní plán mostu přes údolí Berounky. Stavba je součástí jihozápadní části silničního okruhu kolem Prahy. Tato část okruhu propojuje dálnici D5 s dálnicí D1.

Územní plán mostu přes údolí Berounky. Stavba je součástí jihozápadní části silničního okruhu kolem Prahy. Tato část okruhu propojuje dálnici D5 s dálnicí D1.

FOTO: s využitím mapy.cz, Novinky

Systém řízení dopravy na Pražském okruhu:
· informační portály (textová tabule)
· portály pro liniové řízení dopravy (omezení rychlosti, zákaz předjíždění nákladních automobilů)
· proměnné orientační dopravní značení
· plánována je meteostanice, sčítače dopravy, hlásky tísňového volání, technologické vybavení tunelových staveb, řídící systém a další prvky

Kromě okruhu bude liniové řízení přesahovat i na dálnici D1 od Mirošovic ve směru do Prahy. Na novém 23kilometrovém úseku pražského okruhu se bude vybírat mýtné.

„I zde totiž očekáváme intenzivní provoz, který dosahuje kapacitních limitů dálnice a v případě problémů na novém okruhu budou řidiči včas upozorněni, aby mohli jet po objízdné trase,“ doplnil Brunclík.

Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy.

Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy.

FOTO: ŘSD