"Otevření této stavby je nejvýznamnější dopravní počin posledních let. Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice," uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Nová dálnice mezi Slivencem a Modleticemi je aktuálně největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je například 2,5 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeky Berounku a Vltavu, dva téměř dvoukilometrové tunely Cholupice a Lochkov nebo dvě velké mimoúrovňové křižovatky, jedna s výpadovkou na Příbram, druhá s D1. Náklady činí zhruba 18 miliard Kč bez daně z přidané hodnoty. ŘSD zároveň komplexně opravuje navazující úsek Třebonice - Slivenec z roku 1983.

Termín otevření nové spojky se několikrát posunul řádově o měsíce, v poslední době ŘSD mluvilo o konci léta. Za zpožděním stojí mimo jiné letošní dlouhá a tuhá zima.

Na D1 se staví velká křižovatka

Spojka má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, přes které denně projede více než 100 000 vozidel. Zhruba 60 000 z nich by měla převzít nová dálnice.

Zatím však stavba řidičům spíše komplikuje život. Doprava je omezena například na D1 v místě napojení okruhu, kde ŘSD staví obří dálniční křižovatku, nebo na rekonstruovaném nejstarším úseku okruhu, který navazuje na nové části.

Ještě před otevřením nového úseku automobilistům si novou dálnici včetně mostů a tunelů budou moci lidé prohlédnout v rámci dne otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti mostu u Zbraslavi.

Celková délka velkého pražského okruhu má být 83 kilometrů, nyní je hotovo 17 kilometrů.