Negativně se také projevilo propouštění. Tatra musela snížit počet zaměstnanců o téměř 1400 lidí na 2300. Na odstupném tak vyplatila navíc zhruba 100 miliónů Kč. Vyplývá to ze zprávy, kterou valné hromadě předložil předseda představenstva Tatry Ronald Adams.

Letos by se tyto finanční položky neměly podle Adamse opakovat, proto by hospodaření Tatry mohlo skončit lepším výsledkem. "V současné době, jestliže nám trhy poskytují zakázky pouze na 1000 vozů, jako tomu bylo vloni, přežijeme a současně si udržíme potenciál vyrábět až 3000 vozidel ročně," uvedl Adams. Dceřiné firmy Tatry letos zatím překračují své plány a na konci dubna dosáhly zisků.

Adams ve zprávě pro akcionáře zopakoval, že loňský krizový rok přivedl sféru výroby a prodeje těžkých nákladních automobilů i společnost Tatra do pravděpodobně nejobtížnější finanční situace za posledních 50 let. "Byl to skutečně zápas o přežití," podotkl.

Kopřivnický výrobce nákladních automobilů loni i přes problémy s odbytem, když prodal téměř 1000 nákladních vozů, uhradil všechny splátky úvěrů i úroků bankám. Tatra se musela letos v březnu za více než miliardové úvěry zaručit bankám celým podnikem. Podle rozvahy zbývalo na konci loňského roku uhradit úvěry v celkové výši 1,06 miliardy korun. I letos podle člena dozorčí rady a zástupce odborů Pavla Baroně firma své závazky splácí.