V průběhu roku 2009 úřad kontroloval, zda pošta napravila nedostatky, které jí vytýkal v předchozích letech. "Tyto následné kontroly byly zaměřeny zejména na nedostatky, při nichž se nesprávný postup či nevyhovující stav vyskytuje soustavně. Výsledky kontrol prokázaly, že k požadované nápravě ze strany České pošty nedošlo," uvedl ve zprávě předseda úřadu Pavel Dvořák.

Zatímco počet reklamací pro poškození nebo úbytek obsahu u zásilek s dodejkou klesl o desetinu, počet odůvodněných reklamací narostl o téměř 140 procent. K tomu výraznou měrou přispěla změna v obchodní politice České pošty, která začala sporné případy vyřizovat ve prospěch zákazníků.

Česká pošta loni dodala 92,1 procenta zásilek do druhého dne a splnila tak podmínku poštovní licence, zároveň ukazatel o téměř 1,5 procentního bodu meziročně zlepšila. V příštích dvou letech by se měl požadavek doručování do druhého dne zvýšit na 95 procent zásilek.

V loňském roce úřad provedl na poštách 18 kontrolních akcí a uložil 16 pokut v celkové výši téměř 2,3 miliónu korun.

Česká pošta
V loňském roce téměř zdvojnásobila zisk na 661 miliónů korun. Firma zároveň zvýšila investice, a to na 1,25 miliardy korun. Zájem o její služby pozvolna klesá. Celkem loni přepravila 511,2 miliónu obyčejných poštovních zásilek, což bylo o necelých 16 miliónů méně. Počet doporučených zásilek klesl o čtyři procenta na 110 miliónů.