„Nově jsme se letos během jarních měsíců začali dostávat na počty kolem tisícovky prodaných škodovek za jediný měsíc. Mohli bychom jich ale prodat ještě přibližně dvakrát více než v současnosti – pokud by ovšem byly na trhu,“ zhodnotil situaci na trhu David Keller, ředitel prodeje AAA Auto.

Konkurenční Auto Esa zatím přetlak poptávky nezaznamenal, přesto potvrzuje, že zájem o ojeté škodovky je obrovský, tvoří zhruba 40 procent všech prodejů. Kvůli tomu také firma otevřela nový bazar s názvem Škodovky, kde je v nabídce zhruba pětistovka vozů této značky.

Prodejci ojetin se shodují, že nejlépe se prodávají fabie a octavie. „Poptávka po ojetých fabiích převyšuje nabídku o 186 % a u octavií je tento převis ještě markantnější. Jedná se o celých 223 %,“ tvrdí autobazary AAA Auto.

Zájem o starší, ale i některé novější modely je nižší

Naopak hůře se prodávají zejména starší modely mladoboleslavské automobilky, jak upozornil obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda. „Velký propad je u felicie. Ta má už ale svá nejlepší prodejní čísla za sebou a její prodeje postupně klesají. Na chvostu jsou favority, superby a roomstery s desítkami kusů,“ sdělil.

Vozy Škody Auto patří tradičně mezi nejprodávanější na tuzemském trhu. Podle posledních statistik Svazu dovozců automobilů si držela mladoboleslavská automobilka letos do konce května více než 33procentní podíl trhu nových vozů. Zaregistrováno jich bylo celkem 23 854. [celá zpráva]

Na druhém a třetím místě se s velkým odstupem drží Volkswagen a Ford, jejichž vůz si zaregistrovalo 5794 lidí, respektive 5538 lidí.