Letní slevy příští týden ve středu zákazníkům nabídne více než 60 obchodů outletového centra Fashion Arena v Praze, které po celý rok prodávají zboží za ceny o 30 až 70 procent nižší než v běžné prodejní síti. "Obchody se snaží doprodat skladové zásoby a uvolnit místo novým kolekcím pro nadcházející sezónu, a proto jsou slevy skutečně maximální a mohou se vyšplhat až na 70 procent z outletové ceny," sdělila Iva Janovská z outletového centra Fashion Arena, podle které sezónní výprodeje ve Fashion Areně potrvají až do poloviny srpna.

Zlevněno bude více zboží

V druhé polovině června odstartuje letní výprodeje síť obchodů s módou C&A, která jarní a letní kolekci stejně jako loni zlevní až o 50 procent. Mluvčí C&A Moda ČR Hana Raková řekla, že lidé by letos při letním výprodeji mohli mít na výběr více zboží, jelikož nepříznivé počasí snížilo poptávku po jarním a letním sortimentu. "Kdyby panovalo 30 stupňů Celsia, tak v červnovém výprodeji zřejmě nebude tolik zboží," podotkla Raková, podle které podobná situace bude i u ostatních obchodníků s oděvy.

Na začátek července letní slevy naplánovala síť supermarketů a hypermarketů Albert. "Výrazné slevy se budou týkat letního a sezónního sortimentu, například oblečení, sportovních potřeb, zahradního nábytku a potřeb pro grilování. Výše letních slev bude podobná jako tomu bylo v loňském roce," sdělil mluvčí sítě prodejen Albert Lukáš Hora.

Podle Rakové deštivé počasí nemělo nepříznivý vliv na tržby obchodů C&A. "Prodává se trochu jiný typ zboží, což může mít své výhody. Místo letních triček za 200 korun jdou nyní dobře na odbyt například bundy do deště, které stojí 990 korun," podotkla Raková. Společnost C&A přesto letos zavedla předsezónní akční slevy, do kterých pravidelně zařazovala vybraný sortiment, aby podpořila prodej.

Zlevňuje se stále dříve

V uplynulých letech tuzemští obchodníci letní slevy zahajovali stále dříve, a kopírovali tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.