„V Japonsku máme přísloví: Po dešti tvrdne zem,“ řekl Toyoda v rozhovoru pro agenturu Bloomberg. „Jsem si jistý, že až se za sebe ohlédneme, řekneme si, že společnost je více zaměřena na zákazníky a bezpečnost, protože jsme prošli právě tímto obdobím,“ dodal.

Toyota nyní jako světová jednička v produkci aut čelila několik měsíců obřímu tlaku veřejnosti a médií, protože se neustále objevovaly závady na jejích vozech. K opravě jich bylo svoláno přes osm miliónů.

Firma následně slíbila, že ustaví bezpečnostní výbor, který se bude zabývat kvalitou vozů. Automobilka navíc dostala obří pokutu od amerických úřadů a samotný Akio Toyoda se musel zpovídat před americkým Kongresem. [celá zpráva]

Společnost se nyní snaží obnovit důvěru ve značku a přilákat zpět zákazníky. Čtyřiapadesátiletý Toyoda, který se do čela firmy dostal před rokem, je přesvědčen, že za stávajícími potížemi je rychlá expanze automobilky.

Získat zpět zákazníky se firmě poměrně dobře daří. Například na americkém trhu, kde bylo ohlášeno nejvíce závad a oprav, nabídla výrazné slevy a tamní prodeje například v dubnu vzrostly o 24 procent. Navíc v prvním čtvrtletí letošního roku výrazně zvýšila výrobu vozů. [celá zpráva]