„Domácí cestovní ruch se může stát tahounem celého odvětví,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška. Zaměření reklamy na tuzemsko je logické, do Česka totiž jezdí v poslední době méně zahraničních turistů. Navíc i našinci mají hlouběji do kapes, proto častěji uvažují o dovolené strávené v ČR.

Například loni podnikli Češi o deset procent méně zahraničních cest, naopak výjezdů po tuzemsku přibylo o pětinu. „Očekáváme, že letos bude tento růst pokračovat o dalších deset procent,“ dodal Vondruška.

Televizní, rádiové či internetové spoty mají právě do tuzemských regionů nalákat turisty. Hlavním mottem kampaně je „Dovolená v Česku - to letí“. Spoty, které jsou z 85 procent placeny z fondů Evropské unie, mají ukázat možnosti trávení volného času v Česku. Zlákat by se tak měli jak mladiství, rodiny s dětmi, tak i senioři.

Projekt na podporu domácího cestovního ruchu je naplánována již od začátku minulého roku do konce února 2011 s rozpočtem 74,5 miliónu korun. Mediální kampaň je zaměřena na období květen až říjen letošního roku. V tomto období přijde zhruba na 30 miliónů korun.