Hlavní obsah

Značka IBM je cennější než Apple a Microsoft

Novinky, toh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší značky na světě znají svoji peněžní hodnotu. Podle žebříčku sestaveném agenturou Millward Brown Optimor (MBO) je nejhodnotnější značkou světa internetový vyhledávač Google. Jeho cena byla vyčíslena na 114,26 miliardy dolarů. To je v přepočtu přes 2,2 biliónu korun.

Článek

Jen pro srovnání, touto sumou by byl téměř dvakrát splacen státní dluh České republiky, který se na konci března prohloubil na 1,27 biliónu korun.

Mnohem zajímavější jsou však hned další pozice, na druhé příčce je totiž s cenou 86,38 miliardy dolarů překvapivě čipový gigant IBM. Předstihl tak běžným uživatelům mnohem bližší firmy Apple a Microsoft.

Ze srovnání mimo jiné vyplývá, že Apple a IBM meziročně zvýšily svoji hodnotu o více než třicet procent, zatímco Microsoft zůstal na stejné úrovni jako loni.

Žebříček nejhodnotnějších značek vydala MBO již popáté. Srovnání vzniklo na základě hodnocení miliónů lidí po celém světě, autoři žebříčku brali zároveň v potaz finanční zdraví společností. Z celkových výsledků mimo jiné vyplývá, že sto nejvlivnějších značek zvýšilo v průměru svoji hodnotu o čtyři procenta, a to navzdory globálním ekonomickým otřesům.

Nejhodnotnější světové značky
firmahodnota v miliardách dolarůmeziroční změna
1. Google114,26+14 %
2. IBM86,383+30 %
3. Apple83,153+32%
4. Microsoft76,3440%
5. Coca Cola67,983+1%
6. McDonald´s66,005-1%
7. Marlboro57,047+15%
8. China Mobile52,616-14%
9. GE45,054-25
10. Vodafone44,404-17%

Reklama

Výběr článků

Načítám