Firma se před několika měsíci pokoušela prosadit v regionální dopravě v jednotlivých krajích. Jenže hejtmani podepsali bez výběrového řízení smlouvu s Českými drahami. Jančura se i přesto rozhodl s vlastními vlaky prorazit. V provozu budou sice jen tři měsíce, za tu dobu chce podnikatel upozornit na nedostatky ve veřejné dopravě.

„Smyslem celé kampaně je upozornit na katastrofální stav zadávání zakázek ve veřejné dopravě,“ uvedla ve čtvrtek firma k první reprezentativní jízdě po Praze.

Interiér vlaků RegioJet

Interiér vlaků RegioJet

FOTO: René Volfík, ČTK

Na železnici budou jezdit žluté vlaky od společnosti Siemens, barva reprezentuje firmu i v autobusové přepravě.

RegioJet ve vlacích nabídne připojení k internetu zdarma. Stejně jako u autobusů bude standardem steward či nabídka občerstvení. Jízdné bude symbolické, a to pět korun. Jančura k tomu uvedl, že dražší jízdné ani nemá smysl, protože veřejná doprava je živa zejména z dotací, které bohužel RegioJet nemá.

FOTO: René Volfík, ČTK

O zaměstnance nebude mít firma nouzi, hlásí se k ní hlavně lidé od Českých drah. „V současné době evidujeme stovky žádostí o práci na železnici, především z řad současných zaměstnanců ČD. Je to přirozené - strojvedoucím nabízíme lepší platové podmínky. Znovu se tak potvrzuje, že otevření dopravního trhu je pro zaměstnance jednoznačně prospěšné,“ vysvětlil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek.

Firma si zaměstnance najala jen na tři měsíce, tedy na dobu trvání kampaně.

Žluté vlaky budou v Ústeckém kraji jezdit nejprve dva víkendy, a to od 24. dubna, na trati z Krupky do Děčína, ve všedních dnech pak mezi Ústí nad Labem a Teplicemi, a to bez přestupu. Po dvou týdnech provozu se vlaky přesunou na tratě Olomouckého kraje, kde budou jezdit rovněž dva týdny, poté kampaň končí v Plzeňském kraji. Tam však budou železnici brázdit téměř dva měsíce.

FOTO: René Volfík, ČTK

Majitel Student Agency Radim Jančura ve čtvrtek představil své žluté vlaky.

Majitel Student Agency Radim Jančura ve čtvrtek představil své žluté vlaky.

FOTO: René Volfík, ČTK