"Podle nastaveného plánu se chceme na konci roku dostat zhruba na tisícovku prodaných vozidel. Další čtvrtletí proto bude docházet k akceleraci produkce především díky prodeji na nově otevřených trzích," uvedl výkonný ředitel Marcus Pauels. Ve druhém čtvrtletí plánuje firma prodat 200 aut.

Většina automobilů poputuje na nové exportní trhy Avie a na dodávky podvozků pro ekologické vozy Smith. Avia podle Pauelse získala v Rusku, Polsku a Bulharsku první dealery nové obchodní sítě a místní manažery zodpovědné za budování těchto sítí. "Od poloviny roku zde plánujeme dodávky zákazníkům, které budou prodeje v dalších kvartálech ještě zvedat," dodal.

Trh s nákladními vozidly se z dopadů ekonomické krize vzpamatovává pomalu, proto Avia zvolila strategii vstupu na nové trhy. Do konce tohoto roku chce začít působit například v Austrálii nebo Argentině.

Avia patří pod indickou Ashok Leyland Motors, která dlouhodobě ztrátový podnik získala v roce 2006. Loni vyrobila 283 vozů, což je o zhruba 200 méně než v roce 2008.