Za úspěchem firmy stojí hlavně velký odbyt v Číně. V nejlidnatější zemi světa prodeje vzrostly proti prvnímu čtvrtletí 2008 o 122 procent. Letos si tam škodovku pořídilo 42 707 lidí. Celkově za tři měsíce prodala automobilka po celém světě 178 901 vozů. V samotném březnu pak 72 900 vozů.

Škodovka si libuje, že meziročně si polepšila i v tuzemsku. "Zájem o vozy škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníkům dodáno 13 289 vozů, což je o 2791 více než za stejné období loňského roku," uvedl mluvčí podniku Jaroslav Černý.

Podle něj firma drží 33,4procentní podíl trhu. Nejoblíbenějším modelem je nadále octavia, které se prodalo v Česku 6496 kusů, celkově pak přes 77 tisíc kusů.

"Kladně se ve statistice promítly nákupy ze strany firem a drobných živnostníků, kteří začínají realizovat odložené investice na obnovu vozového parku," komentoval situaci na tuzemské trhu Jan Hurt ze škodovky.

Kromě Česka a Číny rostly prodeje také v Německu (o 43 procent) a ve Velké Británii (o 72 procent).