Toyota se trápí již několik měsíců. Kvůli poruchám musela svolat k opravě na 8,5 miliónu vozů po celém světě. Šéf společnosti se navíc musel zpovídat před americkým Kongresem, ve Spojených státech byla prodána většina poruchových aut.

Společnost kvůli tomu vytvořila bezpečnostní výbor, který se má problémy zabývat. „Pozorně poslouchat naše zákazníky je naším nejdůležitějším krédem k opětovné získání důvěry našich klientů,“ řekl na prvním zasedání výboru šéf Toyoty Akio Toyoda.

Výbor také rozhodl, že najme nezávislé odborníky, kteří se vyjádří k současným problémům ohledně kontroly kvality vozů. V červnu pak hodlá výbor vydat první zprávu svých šetření.

Chronologický vývoj problémů Toyoty
září 2007v USA svoláno k opravě 55 tisíc vozů Camry a Lexus kvůli podlahovým rohožím
říjen 2009v USA svoláno k opravě 3,8 miliónu Toyot a Lexusů kvůli podlahovým rohožím
listopad 2009v USA navýšen počet svolávek kvůli rohožím na 4,2 miliónu
leden 2010v USA k opravě svoláno na 2,3 miliónu vozů kvůli plynovým pedálům (většina z nich byla již předtím svolána kvůli podlahovým rohožím)
 zároveň bylo svoláno dalších 1,1 miliónu vozů kvůli podlahovým rohožím
únor 2010v Evropě svoláno 1,8 miliónu vozů kvůli problémům s pedály
 v Japonsku se objevilo na 200 zpráv o závadách na modelu Prius
 následně bylo po celém světě svoláno na 436 tisíc Priusů kvůli brzdám
Zdroj: BBC