Vedení ČD o tom informovalo na úterní tiskové konferenci. Meziroční srovnání podnik sice neuvedl, v minulosti však byla hodnota tendrů výrazně nižší.

Letos dráhy uvedou do provozu nové vlaky za více než 4,5 miliardy korun. Loni byla částka podobná. Dalších více než půl miliardy dá dopravce jako zálohu na vlaky, které obdrží v roce 2011.

Nové vagóny, které by České dráhy mohly pořídit

Nové vagóny, které by mohly České dráhy pořídit

FOTO: Michaela Říhová, Právo

Cestující se letos dočkají například 11 nových pantografů City Elefant, 78 opravených rychlíkových vagonů nebo 46 krajských motoráků Regionova. V dalších letech by se měly na českých kolejích objevit například nízkopodlažní motorové vozy pro rychlost až 120 km/h, nízkopodlažní soupravy pro regionální dopravu nebo pantografy pro rychlost až 160 km/h.

Zrychlenou obnovu vozového parku chtějí dráhy financovat z bankovních úvěrů, emisí dluhopisů, za pomoci leasingu nebo z evropských fondů. Zastaralé vlaky patří k největším problémům drah, průměrné stáří překročilo 26 let, některým soupravám přitom už táhne na padesát.

 

FOTO: Michaela Říhová, Právo