Článek
"I přesto, že jde o hotovostní operaci, o které samozřejmě klienti vědí, že patří mezi nejdražší bankovní služby, přesto logicky zvolili právě tento poplatek, který spadá do stejné kategorie bankovních poplatků jako předchozí dva vítězové - poplatek za příchozí platbu (1. ročník) a poplatek za nadměrný vklad (4. ročník). Jde o zpoplatnění kreditní operace, přísunu peněz na účet klienta," komentoval Nacher výsledky v pořadí již pátého ročníku této ankety.
Výše uvedené banky si však poplatek za vklad na přepážce i nadále ponechají. "Výsledky ankety o nejabsurdnější poplatek jsou tak pro nás důležitým odrazem názorů klientů, v tomto případě však považujeme poplatek za odůvodněný," řekl mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.
"Práce s hotovostí je pro banky to nejnákladnější, co může být. Kvůli možnosti vložit hotovost na účet musí banky budovat pobočky, školit zaměstnance, pobočky vybavit, vysoké jsou náklady na zajištění bezpečnosti, počítání, svoz hotovosti a podobně. Proto nás upřímně trochu překvapuje, že právě tento poplatek klienti považují za absurdní," zmínil.
Potvrzuje to také Kristýna Havligerová z tiskového oddělení České spořitelny. "Dbáme na to, aby všechny poplatky, které účtujeme, byly opodstatněné. Každá služba nebo produkt generuje náklady, které musíme pokrýt. Poplatky by proto měly být posuzovány podle toho, jakou hodnotu klient za své peníze dostává," uvedla Havligerová. Rušit poplatek za vklad na přepážce nehodlají ČSOB ani Poštovní spořitelna.