Informaci ve čtvrtek přinesl týdeník Škodovácký odborář. Firma už má maketu vozu.

Novinka je zatím zahalena tajemstvím. Jeho model byl představen na nedávném setkání šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna s managementem Škody. "Ten vůz vypadá velmi dobře, i když šlo zatím jen o maketu. Jeho největší předností bude nízká cena," uvedl v týdeníku šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík.

Šance pro Vrchlabí

Auto by se údajně mohlo vyrábět ve Vrchlabí, které je momentálně nejméně vytíženým závodem firmy, vyrábí se tam jen Octavia Tour. O budoucnosti tohoto závodu se diskutovalo zvláště poté, co mu nebyla přidělena výroba jiného koncernového auta - malého rodinného vozu Up!, který se bude vyrábět v Bratislavě. Odtamtud se naopak do Vrchlabí přesune výroba Octavií. V závodě nyní pracuje asi 1000 lidí.

Týdeník také poodhaluje výrobní cíle firmy v letošním roce, na setkání s podnikovou radou je představil šéf Škody Reinhard Jung. Firma chce celý rok vyrábět 800 fabií denně, zvyšovat se budou výrobní kapacity Superbu combi a připravuje se také náběh výroby faceliftované fabie a roomsteru. Firma právě u Fabie plánuje také novinky, jako například krátkou Fabii Scout nebo Fabii RS.

Největší česká automobilka v loňském roce prodala na všech světových trzích dohromady 684 226 vozů, o 1,4 procenta více než v roce 2008. Nejprodávanějším modelem firmy se stala Škoda Octavia, která těsně předstihla model fabii. Hospodářské výsledky firma sdělí až na konci března, Povšík však již v jednom z minulých vydání Škodováckého odboráře naznačil, že nebudou příliš optimistické.