Článek
FIA testovala celkem 23 evropských měst a městská hromadná doprava v české metropoli dostala známku "dobrý". Nejvyšší ohodnocení "velmi dobrý" přitom získal německý Mnichov. Na druhém místě skončily Helsinky, třetí pak Vídeň.
Naopak "velmi špatná" je jen doprava v chorvatském Záhřebu. Na chvostu zebříčku skončila také slovinská Lublaň či maďarská Budapešť. Praha své konkurenty porazila především cenovou politikou, která je podle komisařů velmi dobrá a jízdenky poměrně levné.
Hlavní město Česka nicméně proti některým konkurentům zaostává v čase, který si občané na cestování městskou dopravou musí nutně vyhradit, započítává se tak například i počet přestupů. V této kategorii Praha získala hodnocení "přijatelné", stejně jako v případě informací o systému městské dopravy či v případě dostupnosti městské dopravy, kam se započítává například dosažitelnost na kole či pěšky.
Kvalita městské dopravy v městech Evropy: | |
---|---|
město | celkový známka |
1. Mnichov | velmi dobrý |
2. Helsinky | dobrý |
3. Vídeň | dobrý |
4. Praha | dobrý |
5. Hamburk | dobrý |
6. Kodaň | dobrý |
7. Frankfurt | dobrý |
8. Barcelona | dobrý |
9. Lipsko | dobrý |
10. Kolín nad Rýnem | dobrý |
11. Řím | dobrý |
12. Bern | přijatelný |
13. Paříž | přijatelný |
14. Brusel | přijatelný |
15. Amsterdam | přijatelný |
16. Varšava | přijatelný |
17. Oslo | přijatelný |
18. Lisabon | přijatelný |
19. Madrid | přijatelný |
20. Londýn | přijatelný |
21. Budapešť | přijatelný |
22. Lublaň | špatný |
23. Záhřeb | velmi špatný |
Zdroj: Mezinárodní automobilová federace |