Marketingový ředitel Ondřej Potyka v týdnu nejprve hovořil o 45 klientech včetně těch, co mají pouze letenku a nikoliv celý zájezd, poté však číslo opravil na 120. Vedle klientů Sunny Days v letadle sedí i zákazníci čtyř cestovních kanceláří.

"Jsme stálí klienti. Situaci jsme samozřejmě sledovali, viděli jsme, že se předchozí zájezdy vrátily v pořádku, tak jsme nedělali žádnou paniku," sdělil mladý pár, podle přízvuku zřejmě z Moravy. "Cha, cha, jsme třetina zájezdu, tak jedem," smál se mladík ze čtyřčlenné skupiny, která přišla ke stánku jako poslední.

 Agentura hledá pojišťovnu, zatím marně

Zvýšený zájem médií o Sunny Days je dán aktuální situací firmy, která s koncem ledna přišla o pojištění proti úpadku. Pojišťovna Generali smlouvu na letošní rok neprodloužila. Stalo se tak prý po posouzení finanční situace cestovní kanceláře. Společnost neuspěla ani u dalších tuzemských ústavů a byla nucena se změnit na agenturu. Jako taková nesmí prodávat a organizovat vlastní zájezdy.

Spor se vede o to, zda firma může vypravit zájezdy, prodané ještě v době platnosti pojištění. Vedení Sunny Days je přesvědčeno, že zájezdy vypravit lze.

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) tak jasný názor nemá a podalo podnět k prošetření na živnostenský úřad. Podle MMR nemají klienti zaručen bezproblémový návrat, pokud se o ně společnost nepostará, ale zároveň nevyhlásí úpadek. Pojištění totiž platí jen pro případ úpadku.

Sunny Days na svých stránkách tvrdí, že je v dobré finanční kondici a svým závazkům vůči klientům dostojí, zároveň vedení firmy shání pojištění v zahraničí. Těm kdo koupený zájezd zruší, slibuje firma vrácení peněz bez stornopoplatků. Kolikrát se tak už stalo, firma nesdělila, zrušených zájezdů je prý minimum.