"Kontrola byla provedena celkem v 568 provozovnách, z toho ve 198 kontrolovaných provozovnách byly zjištěny závady. Kontroly byly zaměřené na dodržování informačních povinností s cílem především prověřit, zda jsou deklarované slevy skutečně poskytovány a nejsou jen obchodním trikem prodávajícího," sdělil mluvčí ČOI Tomáš Vozáb.

ČOI obchodníkům rozdala 70 pokut v celkové výši 95 000 korun. Inspekce zároveň zakázala prodej 480 výrobků v celkové hodnotě 192 282 korun a používání osmi měřidel.

Podmínky pro výprodeje v roce 2006 zpřísnila novela zákona o regulaci reklamy. Obchodníkům mimo jiné ukládá stanovit počátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě musí mít prodejci dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele nyní hrozí pokuta až 50 miliónů korun.

Ministerstvo průmyslu a obchodu tuto novelu vypracovalo i kvůli problémům s novoročním výprodejem v obchodním řetězci Carrefour, který v roce 2005 některé zlevněné výrobky vůbec neměl na skladě. Obchodníci jsou od té doby při organizování výprodejů opatrnější.