Hlavní obsah

Ve Škodě Auto začíná vyjednávání o mzdách

Právo, Radek Plavecký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Maratón složitých vyjednávání o mzdách, pracovní době, mimořádných odměnách a zaměstnanosti začíná v úterý odpoledne v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Vedení firmy se začne s vedením odborů domlouvat na uzavření nové kolektivní smlouvy.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Článek

„Ta stávající platí do konce března,“ uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Firma zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí, většinu v mladoboleslavském závodě, téměř tři tisíce lidí pracují v závodě v Kvasinách a přes tisíc zaměstnanců má závod ve Vrchlabí. Průměrná hrubá mzda zaměstnanců, kteří se hodnotí podle zavedených tarifů, což je drtivá většina lidí, byla vloni mírně přes 30 tisíc korun.

V posledním roce se mladoboleslavská firma, náležící koncernu Volkswagen, potýká s propadem prodeje na automobilovém trhu. Přesto vloni znovu posunula tuzemská automobilka rekord prodeje za předloňskou hranici, když si auto s okřídleným šípem ve znaku koupilo přes 684 tisíc řidičů.

Škoda Auto v číslech20092008
počet vyrobených aut (tis.vozů)520607
počet prodaných aut (tis.vozů)684675
počet zaměstnanců (osob)24 80025 300
průměrná tarifní mzda (Kč)30 088

Ovšem krize se výrazně projevila, a to na výrobě. Zatímco v roce 2008 firma vyrobila 603 tisíc aut, v roce 2007 dokonce 623 tisíc vozů, vloni to bylo jen 520 tisíc, takže se prodávalo ze starších zásob.

Propad výroby se projevuje i na zaměstnanosti. Ta od roku 2007 stále klesá od tehdejších 27 700 zaměstnanců k současným necelým 25 tisícům. Největší dopady má klesající výroba na najímané agenturní pracovníky, jejichž počet i vloni kolidoval mezi pár stovkami až 3 tisíci lidí.

Reklama

Výběr článků

Načítám