Článek
„Ta stávající platí do konce března,“ uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.
Firma zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí, většinu v mladoboleslavském závodě, téměř tři tisíce lidí pracují v závodě v Kvasinách a přes tisíc zaměstnanců má závod ve Vrchlabí. Průměrná hrubá mzda zaměstnanců, kteří se hodnotí podle zavedených tarifů, což je drtivá většina lidí, byla vloni mírně přes 30 tisíc korun.
V posledním roce se mladoboleslavská firma, náležící koncernu Volkswagen, potýká s propadem prodeje na automobilovém trhu. Přesto vloni znovu posunula tuzemská automobilka rekord prodeje za předloňskou hranici, když si auto s okřídleným šípem ve znaku koupilo přes 684 tisíc řidičů.
Škoda Auto v číslech | 2009 | 2008 |
---|---|---|
počet vyrobených aut (tis.vozů) | 520 | 607 |
počet prodaných aut (tis.vozů) | 684 | 675 |
počet zaměstnanců (osob) | 24 800 | 25 300 |
průměrná tarifní mzda (Kč) | 30 088 |
Ovšem krize se výrazně projevila, a to na výrobě. Zatímco v roce 2008 firma vyrobila 603 tisíc aut, v roce 2007 dokonce 623 tisíc vozů, vloni to bylo jen 520 tisíc, takže se prodávalo ze starších zásob.
Propad výroby se projevuje i na zaměstnanosti. Ta od roku 2007 stále klesá od tehdejších 27 700 zaměstnanců k současným necelým 25 tisícům. Největší dopady má klesající výroba na najímané agenturní pracovníky, jejichž počet i vloni kolidoval mezi pár stovkami až 3 tisíci lidí.