Článek
Kromě šrotovného mladoboleslavské automobilce pomáhal růst prodejů v Číně. V nejlidnatější zemi světa firma prodala 122 556 vozů, což je proti roku 2008 nárůst o 107 procent.
„Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo registrováno 190 717 nových vozů (meziročně o 57,3 procenta více). Automobilka zde zvýšila svůj tržní podíl z cca 3,9 procenta na pět procent,“ uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý.
Dodal, že firmě se mimo jiné dařilo i ve Finsku, kde se dostala mezi čtyři nejprodávanější značky automobilů. Více vozů se společnosti podařilo prodat také ve Francii, Rakousku či Polsku.
Prodeje vybraných modelů Škody Auto v roce 2009: | |
---|---|
Octavia | 273 590 |
Fabia | 264 173 |
Superb | 44 548 |
Yeti | 11 018 |
Roomster | 47 152 |
„Rok 2010 bude podle všech odhadů náročnou zkouškou. Naději na pozitivní vývoj vkládáme do nedávno představených a dále v novém roce připravovaných modelů a do expanze na další rozvíjející se trhy,“ komentoval výhled Reinhard Fleger z představenstva Škody Auto.