Podle bývalého předsedy dozorčí rady drah a náměstka ministra dopravy Zdeňka Žáka nebylo vedení ČD na začátku minulého roku schopné vysvětlit, kam se peníze poděly. Dozorčí rada přitom k jejich čerpání musela dát souhlas. Žáka tehdejší ministr dopravy Petr Bendl loni v dubnu po třech měsících odvolal z funkce pro ztrátu důvěry.

"Není nikde doložitelné, že byly tyto prostředky věrohodně a se souhlasem dozorčí rady využity," dodal Dušek, který v dozorčí radě do konce roku 2008 seděl. Na začátku roku 2009 přitom vedení drah žádalo od státu dotace na dofinancování osobní železniční dopravy a kvůli nedostatku financí následně zrušilo část spojů. S novým jízdním řádem tak například v Královéhradeckém kraji vyjelo o 8,5 procenta méně vlaků.

České dráhy dostaly za převedení části majetku na Správu železniční dopravní cesty celkem 11,8 miliardy korun. Podle Šťáhlavského podnik použil asi dvě miliardy na úhradu ztráty ze zajišťování dopravní obslužnosti krajů, 1,7 miliardy vrátil SŽDC v rámci úhrady závazků a 8,1 miliardy použil na nákup nových železničních vozidel.

"Pan Dušek dnes nepravdivě nařkl České dráhy ze ztráty osmi miliard korun za prodej části podniku Správě železniční dopravní cesty. Tyto prostředky byly využity k nákupu vlaků a díky nim se v roce 2008 a 2009 podařilo zajistit rekordní investice schválené dozorčí radou společnosti," uvedl Šťáhlavský.