Dělníci, kteří díru razili z obou stran, se setkali zhruba v hloubce 35 metrů pod křižovatkou ulic Korunovanční a Jana Zajíce v Praze 7. Setkání oslavili šampaňským, nestalo se, že by se oba konce minuly. Podle Jaroslava Pohana, šéfa společnosti CCE Praha, která má na starost zaměření tunelů, se odchylky vejdou do 10 milimetrů, stavební normy připouštějí až desetkrát tolik.

„Když si vezmete, že je tunel 2,5 kilometru dlouhý, je to velice pěkná práce,“ řekl Pohan. Všechna dopravní omezení by měla z Letné podle radního pro dopravu Radovana Šteinera (ODS) zmizet na podzim. „Tunel Blanka je v předstihu oproti plánu ražeb. Ke zpožděním došlo na Prašném mostě, kde jsme bohužel měli problémy s výkupem pozemků od ministerstva obrany. Stavba byla zahájena o něco později,“ řekl Šteiner.

Navíc ji provázely problémy, například propadlá zemina ve Stromovce.

Pálíme, vykřikl střelmistr poté, co zatočil klikou. V hloubce asi 35 metrů po povrchem se rozezněl výbuch.

Pálíme, vykřikl střelmistr poté, co zatočil klikou. V hloubce asi 35 metrů po povrchem se rozezněl výbuch.

FOTO: Petr Janiš, Právo

Razí se ještě jižní tunel

Lidé na Letné, pod níž se razí, si ale ještě neoddychnou. Skála se tu bude odstřelovat až do podzimu. Celá část vnitřního městského okruhu má být zprovozněna nejspíš až na konci roku 2012, město ale uvažuje o tom, že by auta pustilo už do jeho hotové části.

V jižním tubusu tunelů Blanka sice k proražení zbývá asi 150 metrů, chybí ještě ale prostor pro vzduchotechniku. „Vzduchotechnický komplex budeme razit až do října. Kvůli hluku musejí být ventilátory pod zemí,“ uvedl mluvčí Metrostavu František Polák. Výduch z tunelů se plánuje v ulici nad Královskou oborou za stadiónem fotbalové Sparty.

Oba konce tunelu se potkaly, odchylka je asi osm milimetrů

Oba konce tunelu se potkaly, odchylka je asi osm milimetrů

FOTO: Petr Janiš, Právo

Na Prašném mostě mají končit tunely Brusnice začínající poblíž obří mimoúrovňové křižovatky Malovanka. Tam některé práce začaly zhruba s dvaceti měsíčním zpožděním, a tak lze čekat prodloužení celé stavby

Cena za stavbu celé části okruhu od Strahovského tunelu po Pelc- Tyrolku činí asi 21 miliard korun. Další miliardy pak město utratí za technologickou část. Je už jasné, že severozápadní část vnitřního okruhu města nebude zprovozněna dříve než v roce 2012.