Škoda do západní Evropy vyváží přes padesát procent produkce. Za první tři čtvrtletí se domácí automobilce podařilo mírně navýšit tržní podíl o 1,6 procenta a prodat celkem 178 684 vozů, což je oproti stejnému období loni pokles o 2,2 procenta. Největší podíl si nárůstem o 3,1 procenta upevnilo Německo, kde si zákazníci koupili 52 613 automobilů. Z dalších evropských zemí prodej rostl v Rakousku (+12,2 %), Nizozemí (+ 18,6 %) či ve Finsku + 72,2 procent). Naopak pokles mladoboleslavská automobilka hlásí z Francie (-8,6 %) či Velké Británie - 6,7 %).

Nejvýznamnějším trhem ve střední a východní Evropě zůstává Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 30 832 zákazníků (+ 24,9%). S tržním podílem 11,96 % posílila značka Škoda Auto pozici druhé nejlepší značky na polském trhu. Silná poptávka po škodovkách je i v Maďarsku, kde si zákazníci zakoupili 11 672 vozů, což představuje meziroční nárůst o 43,6%.

Vývoj prodeje Škoda Auto
Region leden - září leden - září vývoj
2003 2002 2003/2002
Západní Evropa 178 684 vozů 182 656 -2,2%
Střední a východní Evropa (mimo ČR) 87 247 80 422 +8,5%
Česká Republika 54 678 55 711 -1,9%
Zámoří/Asie/Afrika 14 988 14 580 +2,8%
Celkem 335 597 333 369 +0,7%
Zdroj: Škoda Auto

Škoda tak již překonala loňských prodaných 11 400 kusů. "Letos plánujeme nárůst prodejů na 14 tisíc," prohlásil mluvčí Evžen Krauskopf. Na maďarském úspěchu mají podíl dodávky velkoodběratelům.. "Maďarské policii jsme dodali 228 octavií combi. Dalších 600 vozů si objednal ropný koncern MOL," dodal. [celá zpráva]

Na českém trhu si Škoda s 54 678 prodanými vozy a tržním podílem 48,55 % udržuje první místo. Od dubna roku 2003, kdy kumulovaný podíl dočasně poklesl na 46,71 %, došlo tedy v průběhu května až září ke zvýšení tržního podílu na úroveň mírně pod 50 %. Škodě se díky podpoře prodeje akcemi typu "Teď na to máte" podařilo zastavit loňský propad prodeje, kdy za prvních devět měsíců prodala 55 711 vozů oproti 63 636 autům ve stejném období roku 2001.