Loňský výsledek Airbusu by překonal cíl, který si stanovila sama firma. Ta předpokládala, že prodá 490 letadel proti 483 o rok dříve. Boeing v roce 2008 prodal jen 375 letadel, nicméně loňský rok byl v souladu s jeho předpoklady. Firma očekávala, že prodá 480 až 485 letadel.

Plán se ale zatím Airbusu nedaří příliš plnit u jeho obřího stroje A380. Loni těchto dvouposchoďových letounů dodal jen deset, ačkoliv měl v plánu jich dodat 13. Šéf Airbusu Tom Enders nicméně koncem října avizoval, že jedno nebo dvě letadla firma asi prodá až začátkem letošního roku. V roce 2008 Airbus dodal 12 letounů A380.

S výrobou letounu A380 jsou od začátku spojeny problémy. Výroba se Airbusu proti původním plánům značně protáhla, převážně kvůli potížím u dodavatelů a dalším úpravám, které si vyžádal výrobní proces. Firma se teď snaží celý proces přehodnotit, zvláště proto, že náklady na výrobu výrazně překročily plán. O letouny navíc není takový zájem, na část letišť je příliš velký a společnosti také zjišťují, že tak velké letadlo ani nepotřebují.

Airbus bude o prodeji za loňský rok informovat až v úterý na konferenci ve španělské Seville, francouzský list Les Echos ale už v pondělí napsal, že loni si firma zajistila 311 nových zakázek. Podle odborníků mohl Airbus plán 300 zakázek loni překonat, protože některé aerolinky už se připravují na období po krizi a objednávají nová letadla.