„Revitalizace vozů je nejrychlejší a nejméně nákladný postup, jak zlepšit kulturu cestování,“ uvedl náměstek generálního ředitele Antonín Blažek. Podle něj se tak podnik zaměří na renovaci sedaček, které budou přečalouněny, opraví se a vymění okna záchody či vnitřní stěny.

Technické parametry vozů většinou zůstanou nezměněny, protože by to prý bylo příliš drahé. I tak proměna vagónů bude stát od několika stovek tisíc do tří miliónů na jeden kus.

 

Modernizovaný vůz 1. třídy v motorových rychlících a osobácích

FOTO: ČD

Největší změny čekají na cestujících ve vlacích EuroCity a InterCity, kde by měla být nainstalována klimatizace a zcela nové toalety, včetně upraveného vodovodního systému.

Kdy se lidé upravenými vozy svezou?

České dráhy na některé úpravy vypíšou výběrová řízení do jara vyhlásí. Například již loni ČD oznámily, že začaly se renovací interiérů několika desítek rychlíkových vagónů. Podnik se tehdy pochlubil fotografiemi, na kterých je interiér druhé třídy laděn do modré barvy.

V každém případě by zhruba 150 zmodernizovaných či jinak upravených vozů mělo tuzemskou železnici brázdit již do konce letošního roku.

Prototyp revitalizovaného vozu druhé třídy v českých rychlících.

Prototyp rekonstruovaného vozu druhé třídy v českých rychlících.

FOTO: ČD